Едва ли знаете. Обаче всичко това е част от всекидневието на Георги Методиев. Да, българин е. Но звездите в Холивуд го знаят като Джио Диев - съкращение от истинското му име.
В момента неговите обувки са хит сред звездите в Холивуд. Струват между $ 800 и $ 2000. Продуцират ги от “Маноло Бланик”, където българинът е стажант 8 месеца.
Първата знаменитост, която ги слага на червения килим, е Роуз Бърн. Тя стана известна след любовните си сцени с Брад Пит в “Троя”. Сред клиентите му са Мери Джей Блайдж, Фърги и Брук Шийлдс, която му изпраща картичка. “Благодаря ти. Беше чест да ги обуя”, пише вътре. Преди няколко дни изпрати модел от новата си колекция и на Ким Кардашиян, която ще се снима с тях за мартенския брой на “Алюр”. Георги има участие в първата фотосесия на Майли Сайръс като секси млада дама, а не с визията й на тийнейджър. Тя си избира високи черни ботуши. Дрю Баримор също му е фенка. Вече е снимала презентацията си за оскарите, която ще излезе през март. В момента изработва по специален калъп обувки на Кейти Холмс и Риана. Причината е, че и двете имат много големи крака - 42 номер.
Джио се вдъхновява от странни неща, за да направи моделите си. Например има сандали, които в горната част приличат на венеца на Исус.
Идеята му идва след посещение в църква. Скоро ще покаже и модел ботуши, за които се вдъхновява от документален филм за човешкото тяло, а епизодът разказвал за червата. Според него звездите трябва да носят обувки в металик. С черни и с цвят на кожата не стават гафове, но са скучни. И е задължително обувката да бъде висока.
Всъщност всичко започва с презентация преди 15 години. Събира изрезки от списания. Такива, в които се разказва как Деми Мур е израснала в бедно семейство и става актриса или как Мадона пристига в Ню Йорк само с $ 35, а сега печели по $ 43 млн. годишно. И всичко това - защото Америка е страна на неограничените възможности. Трогателна лекция, но баща му Емил, който е военен, казва: “Какви са тези глупости. Дори няма да го обсъждаме, никъде няма да ходиш. Отивай си в стаята!” Съпругата му Рени обаче го убеждава, че няма нищо лошо синът им да замине толкова надалече. Преди да е чул “да”, бъдещият дизайнер вече подготвя документите си. Кандидатства по популярните програми “ексчейндж стюдънт” - програма за обмен на ученици, и заминава за Флорида.
Там хората носят дънки и кожени якета. Нямат панелни блокове, а високи сгради до небето. Така Георги си представя САЩ. Всичко това знае от филмите, тъй като често ходи на кино и си купува чужди списания от площад “Славейков”. Но още като каца на летището, разбира, че Америка за обикновените хора няма нищо общо с лъскавия Холивуд. На 16 г. е и не ходи, както правят връстниците му, по купони. Вместо това вечеря изолиран на маса в “Макдоналдс”. Всяка седмица си купува карта за телефон, с която звъни на семейството си в България. За $ 5 разполага само със 7 минути. Получава дълги писма от мама - по цели 7 страници, но й отговаря само с една. “Бях дете и нищо не осъзнавах. Мислех си, че всичко мога и знам. Не съм ходил в казарма, но когато си сам там - е още по-голяма казарма.”
За да постигне мечтата си, заминава в центъра на събитията Ню Йорк. Там го приемат в университета с пълна стипендия. Трябва да напише есе на тема “Моят герой в живота”. Повечето разказват за своите бащи и дядовци. Георги обаче прави подробна разработка за неговия идол Мадона. Обяснява как и тя досущ като него идва с един куфар от малкия град Бей сити, Мичиган. Без връзки и пари сбъдва мечтата си. С тази лекция преди време не постига нищо пред баща си, но в университета се подрежда в първите места. Учи едновременно графичен дизайн и комуникации. “Аз трябваше да се доказвам с всяка стъпка. Няма на кого да благодаря освен на тежкия ми труд.” Наистина получава стипендия, но с нея едва покрива разходите си. Когато е в 4-и курс, отива в кариерния център на университета. Оттам го изпращат на интервю в “Шанел”. Е, не се среща лично с творческия директор Карл Лагерфелд. Но влиза в луксозния офис на фирмата в Ню Йорк, който се намира в небостъргач, до Сентрал парк. Първото нещо, което му минава през главата, е: “Когато бях дете, ходех по улиците и си представях, че блоковете са небостъргачи, а сега съм в истински!” Там го вземат на изпитателен период като асистент в департамента за опаковките на червилата и ружовете. “Никога не съм казвал - 6 часът е, трябва да си ходя вкъщи. Докато не свърши работата, не си тръгвам. Това е темпото на модерния човек.” Не изкарва почти никакви пари. Живее в малък апартамент в Бруклин и яде китайска храна. Скициране, изчисляване на техническите данни, връзка с фабриката във Франция. Това прави година и половина, но се отегчава. След това започва като пиар в агенция. И след “Шанел” няма как да отидеш в някоя неизвестна компания. И в сивито си той вече може да отбележи “Фере”, “Фенди”, “Мисони”.
Най-доволен е от работата си с Роберто Кавали. Заедно отварят общо 5 магазина в Америка. Ходят и на модни дефилета, вечерят заедно. “Има страхотно чувство за хумор. Да, има лукс, но и много напрежение в живота си. Той е просто един трудолюбив човек. Всяка колекция за тях е риск.” След това работи 3 г. в “Долче и Габана”. Пиар е на италианската къща за Северна и Южна Америка. Тогава дори отива в дома на Мадона, за да й занесе тоалети от последната колекция. Не се среща с нея. Но е в добри отношения с личната й стилистка Ериен Филипс.
Дали звездите имат странни изисквания? Много. Вместо бели рози асистентката изпраща червени. И става голяма драма. “Чакай, бе, ние не спасяваме човешки животи, а изпращаме цветя на Мадона”, казва Георги. Но всички тези потребности са изкуствено измислени. “Ако знаят, че другите ще го направят за тях, те го искат.” Рядко има проблеми, но когато става дума за Наоми Кембъл - те са задължителни. Тя трябва да е звездата на откриването на галерия. CNN, NBC и всички големи медии са там. Нашият Методиев е организатор, уговорил е черната манекенка да е там точно в 20 ч. Шофьор отива пред адреса й много по-рано, но тя така и не слиза. Появява се чак в 22,30 ч, когато повечето са си тръгнали, влиза и казва: “Здравейте, тук съм!” Усмихва се, но никога не се извинява.
Едва ли точно заради нея, но в един момент Георги признава, че му омръзва да работи все за другите. “Аз съм човек на риска. Тези хора са талантливи, но и аз вярвам в себе си. Всичко, което научих, сега го прилагам в моята фирма. Поех този риск и реших - ще правя обувки.” По това време той има собствен апартамент в Ню Йорк. Без да се замисли, го дава под наем, стяга куфарите и отива в Милано, меката на този бизнес, преди 2 години. Спи при приятели. До вчера е пил скъпо шампанско на червения килим, а сега яде пица на улицата.
Започва да обикаля фабриките със скиците си под ръка. “Нямаме време. Не си известен тук. Това е риск и инвестиция”, са отговорите, които чува. Случайно се обажда и в “Маноло Бланик”, където е сигурен, че ще го отрежат, както става с “Ив Сен Лоран”. Викат го на интервю. Виждат скиците му и 3 часа го разпитват много подробно. От стандартните въпроси като какво мислиш за нашата компания до това какво ще носят жените след 5сезона. Наемат го като стажант. “Учех се от най-добрите. Обучава ме човек, който е работил за “Прада” и “Лубутен”. От него научава тънкостите в занаята, а те решават да продуцират обувките му.
Прибира се в апартамента си в Ню Йорк. И се възползва от връзките, които е направил като пиар. Най-големият мууспех е, когато през септември “Вог” - Италия, отделя 12 стр. само за него.
Георги вечер планува колекцията си за 2013-а. До Нова година ще измисли концепцията - цветове, силуети. През януари ще скицира новите модели и ще им прави макети.
П.П. вижте снимката горе :))
КРЕДИТ, АКО ВЗИМАТЕ !!!
Няма коментари:
Публикуване на коментар